سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای کاهش اسید معده چه بخوریم و چه کنیم؟ (نظر 3 فوق تخصص)

شاید زمانی را به یاد بیاورید که بعد از صرف یک وعده غذای اصلی احساس کردید مریتان آتش گرفته است. در این صورت ممکن است گلو درد داشته باشید و میتوانید خودتان را متقاعد کنید که اشکالی وجود دارد؛ بنابراین به طرف جعبه دارویی کشیده میشوید تا آنتی اسید بردارید. هنگامی که ضربه میزند، یک ثانیه…و یا یک سوم ثانیه… طول میکشد تا سرانجام این احساس ناخوشایند ناپدید شود. در این مطلب از نظر 3 فوق تخصص از 3 مجله پزشکی معتبر دنیا کمک گرفته ایم تا روشهای جدید و کاملا موثر خانگی و بدون ضرر را به شما معرفی کنیم.

تنها شما نیستید!

تجارت داروهای سوزش معده به صنعتی چند میلیارد دلاری تبدیل شده است که توسط میلیونها نفر از مردم برای رهایی از رنج بعد از غذا استفاده میشود. با این حال، این رهایی موقت و با پیامدهای جدی در درازمدت همراه است.

احساس سوزش میکنید

صنعت پزشکی به این علائم به عنوان بیماری رفلاکس گوارشی (GERD) اشاره میکند که بیشتر به عنوان سوزش معده یا رفلاکس اسید شناخته میشود.

دانش مرسوم میگوید GERD زمانی اتفاق میافتد که اسید هیدروکلریک (HCl) یا اسید معده به سمت مری بر میگردد و باعث سوزش و ناراحتی میشود؛ بنابراین آنتیاسیدها برای کاهش اسید معده و تسکین سوزش بکار میروند. با این حال، تحقیقات نشان میدهد که اسید معده اگر کم هم باشد اغلب باعث ایجاد GERD میشود. در اینجا اتفاقی رخ میدهد:

  1. برای فعال کردن آنزیمهایی که پروتئین را تجزیه میکنند به اندازه کافی به HCl نیاز دارید.مقدار نامناسب اسید معده به این معنی است که آنزیمها همیشه نمیتوانند فعال باشند، برای مثال اگر برای شام سینه مرغ خوردید، به اندازه کافی تجزیه نمیشود.
  2. در صورتی که وعده ی غذایی هضم نشده در معده باشد اسید بیشتری تولید میشود. این اسید میتواند رفلاکس را به مریتان بازگرداند.
  3. کل چرخه شروع می شود، زیرا عملاً از ابتدا HCl بسیار کمی دارید.

وقتی که از رفلاکس اسید رنج میبرید وسوسه میشوید تا از آنتی اسید برای رفع آن استفاده کنید، اغلب اوقات داروها باعث میشوند که مشکلات اساسی پنهان بمانند و چیزی بدتر را در طولانی مدت بوجود آورند.

ادامه مطلب لینک زیر:

برای کاهش اسید معده چه بخوریم و چه کنیم؟ (نظر 3 فوق تخصص)